Panduan Teknik Forex Sebenar

Analisa Teknikal Mingguan USD/JPY 1-5 Oktober 2018

Share:
analisa teknikal usdjpy



WEEKLY VIEW :

1. Sekali imbas sahaja kita tengok pergerakan candlestick selama 3 minggu berturut-turut BUYER kuasai market.

2. Candlestick minggu lepas adalah marubuzu bullish (strong buyer).

3. Jangkaan saya minggu ini,price akan hit resistant seterusnya iaitu 114.45.





DAILY VIEW :


Analisa Teknikal Mingguan USDJPY


1. Candlestick pada hari khamis telah pun break resistant level 113.00 (BRN).
2. Jangkaan saya,price akan hit resistant level seterusnya iaitu 114.45.

3. Jika price membuat pullback,saya akan menunggu peluang entry point buy di range level RBS 113.00 -112.65 dengan maksima stoploss 50pips.

4. Jika price sudah sampai di level 114.45 saya akan perhatikan jika berlaku trend reversal lebih awal di timeframe di H4 untuk entry point sell.Ini kerana level tersebut merupakan zone strong resistant di time weekly.

5. Pengurusan money management dan kawalan emosi & psikologi jangan sesekali abaikan untuk elakkan akaun trading anda mengalami kerugian yang besar atau margin call (MC).


Baca : Analisa Teknikal Mingguan EUR/USD 1-5 October 2018

ANDA ZERO  TENTANG FOREX TRADING ATAU MASIH LEMAH ASAS TEKNIK FOREX?.SAYA REKEMENKAN ANDA UNTUK DAPATKAN EBOOK PERCUMA TEKNIK FOREX SEBENAR (TFS). SERIUS,ANDA TAKKAN KECEWA! 

No comments